dilluns, 5 de juliol del 2010

e-Ponència: Recursos educativos abiertos y la formación docente de Nivel Inicial

És cosa sabuda que la selecció i formació del professorat és clau a l'hora d'assolir l'èxit educatiu. Si es pretén que el professorat eduqui en TIC i que defensi l'apertura i la llibertat del coneixement, cal que el professorat sigui educat en aquest sentit:
es muy dificil (sic) utilizar las tic, si no han estado presentes en la formacion (sic) básica de un docente. Los cursos de capacitacion (sic) pueden ayudar, pero es fundamental que sea cotideano (sic) su uso para apropiarse de las tic.
(Marcela Chiarani)

La ponència ens parla d'una experiència argentina al respecte: allà, ens expliquen les ponents,
existe una carrera de profesor en Cs. de la Computación de 4 años de duración. La carrera de profesor en nivel inicial también es de 4 años y tienen una asignatura Taller de Informática y educación que integra las tic a la curricula.
Dins la ponència, veiem com està dissenyat el taller en qüestió:
El contenido de este taller aborda los temas inherentes de la informática educativa y la incidencia de las computadoras en el ámbito educativo, especialmente en el nivel inicial, haciendo hincapié en las TICs como respuesta a las necesidades del actual sistema educativo.
Dentro de los objetivos a lograr por los alumnos al finalizar el Taller esta el Conocer las diferentes posibilidades que ofrece el medio Informático en el proceso de enseñanza-aprendizaje. Además de lograr una actitud reflexiva y abierta a los cambios que ocurren en este campo y su aceptación o adecuación para su uso y aplicación en educación

Així, hi trobem una figura que proposa "Pautas para el uso de la informática":


Són consells assenyats per a professors novells, trobo.

La ponència presenta precisament la plataforma utilitzada en aquest taller i com la publicació dels projectes de final de curs creats pels propis alumnes (futurs professors) forma part del currículum (tot i que només es publiquen els millors, de manera que la seva publicació es converteix en una mena de mèrit)
La propuesta se complementa con la filosofía de compartir los desarrollados en el ámbito educativo a otras instituciones que lo requieran, y contribuir a la producción y reutilización de los materiales educativos como es posible bajo una licencia Creative Commons.

Recomano fer-hi una passejada.



L'eterna pregunta és: per què aquí no es fa res semblant? El CAP no tenia res semblant a classes de "informàtica a l'aula". I el màster que ara s'imparteix (i que dura exactament el mateix, tot i que té el doble de pràctiques), tampoc. Quin fàstic!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Si vols deixar el teu comentari, pensa a ser respectuós amb mi i amb qualsevol que et pugui llegir. Jo només estic expressant les meves opinions i em molestaria que algú, per expressar les seves, es comportés grollerament.